NRC 9 april 2009
Zorg dat je overal vaanwezig bent (hyves, web 2.0, twitter, youtube)
doelgroep gericht, vrijwillige eigen inbreng: sneeuwbal
igoogle en netvibes nieuwe trends
steeds een andere doelgroep aanspreken, vrijwillige verspreiding, automatisch
maar je controleert de individuele bijdragen niet, ieder zijn eigen invulling van de SP.
Virale marketing, gepersonaliseerd, via email, oproepen tot klikken en verspreiding. SP
gebruik het web om vrijwilligers te werven
gebruik video, het is gratis zendtijd
richt je op de inhoud en houd het lokaal
je kunt niet alles oplossen met web 2.0
Amerikaans congreslid voor republikeinene; Ron Paul ook via internet.
mislukt
nrc.nl/ep2009
Hoe gebruikte Obama het INternet?
Huffington post
Typerend was volgens hem Obama’s speech over raciale kwesties in april, na de controverse rond zijn ex-dominee Jeremiah Wright (‘God damn America’). De toespraak van 37 minuten werd uiteindelijk door meer mensen op YouTube (5 miljoen) bekeken dan op alle kabelzenders in de VS samen. „Spectaculair”, zegt Ruffini. „Een keerpunt in de historie van Amerikaanse presidentscampagnes.”
link naar speech van obama over raciale kwesties, heel vaak geforward
http://www.youtube.com/watch?v=pWe7wTVbLUU&eurl=http%3A%2F%2Fwww.nrc.nl%2Fnieuwsthema%2Fvs%2Farticle1893793.ece%2FObama_08_voortaan_de_norm&feature=player_embedded
donderdag 30 april 2009
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten