donderdag 11 juni 2009

veel klikken weinig lezen

CONTENT/
Content is King inderdaad. Meer dan dat: effectieve content bewijst dat u uw klanten begrijpt.


“Het is duidelijk dat ContentKings inzicht heeft in het gedrag van webbezoekers én weet hoe een webredactie werkt in grote organisaties. We zijn enthousiast over deze aanpak. ContentKings zegt dé partij te zijn voor vraagstukken over klantgerichte content. Ik wil dat graag onderschrijven.”

Rob Langeveld – hoofdredacteur van VWS.
lees verder
Veel klikken, weinig lezen...
Voor wie nog illusies koestert: van het beeldscherm wordt zelden gelezen. Uw webbezoekers stellen lezen tot laatste moment uit. Juist daarom moet tekst ultrakort zijn. Daarom is structuur belangrijk. En omdat iedereen Googlet moet uw content ook daar goed uit de verf komen.
...maar uiteindelijk wel volledig a.u.b.
En eenmaal aangekomen op de eindpagina wil uw eindgebruiker paradoxaal genoeg juist alles weten. Niet alleen uw product, maar ook bijvoorbeeld voorraad, de specificaties en de klantenervaringen. Niet alleen de subsidieregeling, maar ook de beslissingscriteria, de aanvraagprocedure en de antwoordtermijn.
Webtekst: vertrouwd terrein
Verwarrend? Niet als je er wat langer mee bezig bent. In 1997 schreven we het eerste boek over schrijven voor internet. Sindsdien zijn nog een paar boeken en colleges bij gekomen. Met Google is webschrijven een bedrijfskritisch vak geworden.

Geen opmerkingen: