Artikel over belang van e-wom, in vergelijking tot wom, invloed op koopgedrag,
nav bonner en willemsen in bundel Christien
Sun, Youn, Wu & Kuntaraporn 2006
Ander artikel: over Lurking and Posting. Blijkt dat posters beinvloed worden door de negatieve mening van andere posters, en hun mening bijstellen.
Schlosser, AE. 2005
Posters (those communicating their experience to others) are influenced only by another’s negative opinion because it triggers such social concerns as appearing indiscriminate. Consequently, they adjust their public attitudes downward. Self‐presentational concerns appear to cause this negativity bias: lurkers (those not posting their opinion) were less affected by another’s negative opinion. Furthermore, posters presented more than one side when publicly explaining their attitudes. These effects persisted despite posters’ favorable product experiences and commitment to these attitudes.
Paper Abstract Kerkhof
Het vermenselijken van een bedrijf: effecten van persoonlijke vs. onpersoonlijke
bedrijfsreacties op negatieve online consumenten reviews
woensdag 11 juli 2012
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten