woensdag 29 augustus 2012
Fed ex en sorry zeggen
Virale you tube met bezorger die pak over de hek flikkert
Bart MartensGeen reacties
Veel bedrijven willen “iets” doen met social media. Een viral video wordt vaak als het ultiem haalbare gezien, maar er is geen enkel recept dat succes garandeert. Maar zou je als bedrijf altijd blij moeten zijn met enorm veel “earned media”?
De afgelopen week verscheen er een video op internet van een FedEx bezorger die een computer monitor over het hek gooit bij het afleveradres. De video is inmiddels al meer dan 4 miljoen keer bekeken. De reactie van de ontvanger van het pakketje:
“Here is a video of my monitor being “delivered”. The sad part is that I was home at the time with the front door wide open. All he would have had to do was ring the bell on the gate. Now I have to return my monitor since it is broken.”
Veel traditionele bedrijven zouden na lange tijd met een pers artikel komen waardoor de schade aan hun reputatie alleen maar groter wordt. FedEx snapt hoe social media werkt en reageert snel via een blogpost en een youtube film waarin ze erkennen wat er is gebeurd dat het bedrijf zich hiervan distantieert.
Lees verder…
Categories: Social MediaTags: FedEx, PR, Social Media, Youtube
Reactie fedexhier
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten