zondag 20 oktober 2019

Emma Cline - De meisjes Aanvallende beleefdheid


 p. 70 De Meisjes Emma Cline 2016

Ik begreep dat hij mijn vader beledigde.
'Het is wel gek,' zei hij terwijl hij zijn mond met zijn hand afveegde. ' Dat je moeder zoveel van hem pikt'.
Ik keek hem waarschijnlijk blanco aan, want hij zwaaide even losjes met zijn hand in de richting van Tamar die bij de dranktafel stond. Mijn vader was inmiddels bij haar komen staan. Mijn moeder was nergens te bekennen. Tamars armbanden rinkelden toen ze haar glas optilde. Ze was gewoon aan het praten met mijn vader. Niets bijzonders. Ik snapte niet waarom haar vriend met zo'n woeste grijns stond te wachten tot ik iets zou zeggen.
'Je vader neukt alles wat los en vast zit,' zei hij.
'Kan ik uw bord meenemen?', vroeg ik, te verbijsterd om te reageren. Dat was iets wat ik van mijn moeder had geleerd: je toevlucht nemen tot beleefdheid.
-->

Geen opmerkingen: