woensdag 24 juni 2020

Inbreker spreekt zich meermaals uit tegen diefstal

Inbreker spreekt zich meermaals uit tegen diefstal

De Wijchense inbreker Hendrik Petersen is het helemaal zat om meteen in de criminele hoek te worden geduwd als hij vertelt over zijn baan. Dat heeft hij tijdens een buurtbarbeque op de Brink duidelijk gemaakt. “Ik heb mij meermaals uitgesproken tegen diefstal, maar het enige wat mensen horen is dat je een keer iets gestolen hebt. En dan ben je tegenwoordig blijkbaar meteen een dief.”

Volgens Petersen kun je tegenwoordig nog niet met een heel kleine koevoet een deur openbreken en wat waardevolle spullen meenemen: “Dan ben je blijkbaar meteen ‘fout’, terwijl ik het helemaal niet fout bedoel. Iedereen die mij kent weet ik dat ik geen dief ben.”

Petersen vindt het jammer dat het steeds maar weer gaat over die paar keer per week dat hij panden binnentreedt om zich daar goederen wederrechtelijk toe te eigenen: “Je zoekt het randje op en soms ga je er overheen. Maar je moest eens weten hoevaak ik mij heb uitgesproken tegen diefstal. Maar dat schrijven jullie niet op.”

Geen opmerkingen: